24 Ocak 2016 Pazar

"KOMANDA TÜRK ADINA", Abdullah Çağrı ELGÜN

KOMANDA TÜRK ADINA

Uçan kuş kanadına, komanda Türk adına,
Çaldıran düzlüğüne, Malazgirt’in yadına,  
Savaş oyunlarının, varacağım tadına,
Türk komandosu adım, dağa taşa yazarım!
Ülkeme göz koyanın mezarını kazarım!..


Zülmde ısrar edersen, hanende gezeceğim.
Kemiklerini kırıp, botumla ezeceğim.
Yakalarsam, ansızın, fiyakan bozacağım.
Türk komandosu adım, dağa taşa yazarım!
Ülkeme göz koyanın, mezarını kazarım!



Satürün, Neptün Merih, kulemdir çıkacağım
Sana göz koyanları yerlere çakacağım
Hain, sinsi göğsünde, gülle patlatacağım
Türk komandosu adım dağa taşa yazarım
Ülkeme göz koyanın mezarını kazarım


Havalar soğuk, ayaz; kar olsa yatacağım.
Ortalığa toz duman, fırtına katacağım!
Davul zurna çaldırıp, alkışlar tutacağım!
Türk komandosu adım, dağa taşa yazarım!
Ülkeme göz koyanın, mezarını kazarım!


Ay yıldızlı bayrak, gökte durdukça,
Mehteran ses verip, kösler vurdukça,
Ay ufukta, güneş, gökte durdukça,
Türk komandosu adım, dağa taşa yazarım!
Ülkeme göz koyanın, mezarını kazarım!

Çadırımız gökyüzü, süngülerle tutarız. 
Güneşi bayrak diye, elimizde tartarız.
Tatmadık esareti, olsa dağlar, yırtarız.
Türk komandosu adım, dağa taşa yazarım!
Ülkeme göz koyanın, mezarını kazarım!
                     20 Kasım 2008, KAYSERi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder